آغاز همکاری سایت پرویزخان و سایت دایرکتوری صادرات و واردات | صادرات به عراق - صادرات به کردستان | به سایت دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان خوش آمدید.با درج آگهی ویژه به زبان فارسی در این سایت ، آگهی شما علاوه بر زبان فارسی به زبانهای کردی ، عربی و انگلیسی نیز ثبت می گردد.اینجا تبلیغ کنید ، در عراق و اقلیم کردستان دیده شوید. بازاریابی در عراق | بازاریابی در کردستان

دایرکتوری صادرات و واردات

ایران - عراق و اقلیم کردستان

شرایط لازم برای بازاریابی یک کالا در بازارچه های مرزی و داخل عراق

  • تصویر شماره شرایط لازم برای بازاریابی یک کالا در بازارچه های مرزی و داخل عراق

برای بازاریابی کالا در بازارچه های مرزی و بازار داخلی عراق، شرط موفقیت صاحب کالا در  هشت چیز است:

  1. کالای او باید زمینه مصرف و تقاضا را در داخل عراق داشته باشد.

 

  1. معرفی و عرضه کالا باید به صورت حرفه ای و هوشمندانه و با استفاده از اطلاعات و شناخت کامل از بازارچه های مرزی و بازارداخل عراق انجام بگیرد.

 

  1. کیفیت خوب کالا.

 

  1. قیمت آن نسبت به کالاهای مشابه در بازارچه­های  مرزی و کالاهای مشابه خارجی در داخل عراق مناسب­تر باشد.

 

  1. از نظر بسته بندی زیبا و شکیل باشد و نوشته­های روی بسته بندی به زبان عربی و کُردی باشد.(به لهجه کُردی سورانی عراقی، نه به لهجه کُردی سورانی ایرانی، زیرا لهجه سورانی عراقی در بسیاری از اصطلاحات و لغات عمومی با لهجه سورانی ایرانی متفاوت است و بسیاری ازکلمات آن برای کُرد سورانی زبان عراقی نامفهوم است).

 

  1. فروش به شکل اعتباری و غیرنقدی در صورت موفقیت در بازاریابی، همانند روش بسیاری از شرکت­ها و تولیدکنندگان ایرانی که به همین روش کار کرده­اند و اکنون سهمی از بازار عراق را تصاحب کرده­اند.(البته در ابتدای امر فروش نقدی مطلوب است امّا چون کلیه معاملات در بازارچه های مرزی ایران و عراق غیر نقدی و اعتباری است، در ابتدای کار اکثر تجار و پیله وران خرید نقدی را نمی­پذیرند و علت اصلی آن هم اینست که اولاً نمی دانند آیا این کالا در بازار عراق تقاضا برای آن وجود دارد یا نه؟ ... و یا اینکه تا موقعی که بقول معروف در بازار عراق جا بیافتد چقدر زمان می برد؟... و تا موقعی که نمونه آن را به پیله ور عراقی ندهند که آن را در بازار عراق معرفی بکند نسبت به بازار و معامله آن تردید دارند). ولی گاهی مواقع به خاطر شرایط خوب کالا از نظر کیفیت و تقاضای خوب در داخل عراق، پیله وران ایرانی و عراقی اقدام به خرید نقدی می­کنند و سپس در درازمدت و آشنایی کامل و شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر، معاملات به شکل غیرنقدی و اعتباری در می­آید.

7-در معرفی کالا در بازارچه های مرزی هنگامی شانس موفقیت در بازاریابی کالا بالا می باشد که صاحب کالا با پیله وران ایرانی و عراقی که بطور تخصصی در یک نوع کالا فعالیت می کنند وارد گفتگوی تجاری بشود، امّا از آنجا که صدها نوع کالا در زندگی مردمان و در تجارت وجود دارد، نباید انتظار داشت که برای تمامی انواع کالاها، تجار و پیله وران متخصص در آن کالاها پیدا بشود.

8-درصورتی که کالایی که به بازار عراق عرضه بشود ونیاز به خدمات پس از فروش داشته باشد،فروشنده ایرانی قادر به ارائه قطعات وخدمات مربوطه باشد.

 

منبع : 

راهنمای تجارت با عراق در نرم افزار بازار

دانلود در لینک زیر با گوشی آندروید 

https://cafebazaar.ir/app/parviz.parviz.parvizxan/?l=fa