نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از گشایش منطقه آزاد تجاری در مرز پرویزخان و تبدیل مرزهای غیررسمی به مرزهای بین المللی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو صبح امروز کنفرانس گسترش روابط تجاری بین ایران و عراق در اربیل مرکز اقلیم کردستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، استانداران تهران و آذربایجان‌غربی و نماینده پیرانشهر و سردشت و حضور وزیر معادن و تجارت عراق و مسئولین بلندپایه اقلیم کردستان برگزار شد.

 

در این مراسم که برای تقویت روابط تجاری بین ایران و عراق، بویژه اقلیم کردستان برگزار شد، نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از گشایش منطقه آزاد تجاری در مرز پرویزخان خبر داد و گفت: در تلاش خواهیم بود تعدادی از معابر غیر رسمی بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را نیز به مرزهای بین المللی تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود: مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان بین شش تا شش و نیم میلیارد دلار در سال می رسد و که بیشتر آن به واردات اقلیم کردستان از ایران مربوط می شود.

 

نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه به اهمیت روابط تجاری بین دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۳۵ کارگاه تولیدی ایرانی در اقلیم کردستان فعالیت دارند.

 

وی از تجار ایرانی و عراقی خواست تا جهت گسترش روابط تجاری تلاش کنند و گفت: به عنوان حکومت عراق و حکومت اقلیم کردستان تعهد می دهیم که از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ایران در این منطقه حمایت خواهیم کرد.