اتصال مرز سومار به سیستم گمرک کشور/ صادرات از مرز سومار ۳۰ درصد افزایش یافت

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اتصال مرز سومار به سیستم مرکزی گمرک کشور گفت: در دو ماه ابتدای امسال صادرات از مرز سومار به کشور عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

فرهاد همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه بازارچه سومار اکنون تکمیل شده است اظهار داشت: مرز سومار از نیمه نخست خرداد ماه امسال به سیستم مرکزی گمرک کشور وصل شده است.

همتی گفت: در دو ماه ابتدای امسال 135 هزار و 748 تن انواع کالا به ارزش 106 میلیون دلار توسط 8207 کامیون ار سومار به کشور عراق صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مرز سومار فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده است افزود: از زمان شروع فعالیت این مرز تاکنون 764 میلیون و 608 هزار تن انواع کالا به ارزش 396 میلیون دلار توسط 43 هزار و 108 کامیون به عراق صادر شده است.

همتی با بیان اینکه اکنون 54 قلم کالا از مرز سومار به عراق صادر می‌شود گفت: مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، تره‌بار، لبنیات، گوشت و مرغ، فرش ماشینی، پلاستیک، برخی مواد معدنی و ظروف یکبار مصرف از جمله این کالاها هستند.

وی از افزایش 10 دستگاه لیفتراک به منظور جابه‌جایی کالا در بازارچه سومار خبرداد و گفت: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به تجار در مجموعه بازارچه 27 غرفه آماده واگذاری شده است.

همتی مرز سومار را نزدیک‌ترین مرز به مرکز عراق دانست و عنوان کرد: این مرز با استان دیالی عراق هم مرز است و امکان ارتباط با مناطق کردنشین عراق «مندلی و خانقین» را نیز فراهم می‌کند.

 منبع : www.tasnimnews.com

کد خبر :  1435740

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان بازاریابی در عراق بازاریابی در کردستان - بازاریابی صادراتی