رئیس اداره جهاد کشاورزی مریوان خبر داد: 
صادرات بیش از 175 میلیون دلار گل تزئینی به اقلیم کردستان عراق 
سرویس کردستان-رئیس اداره جهاد کشاورزی مریوان با اشاره به وضعیت مطلوب پرورش گل‌های تزئینی در کشور، گفت: در سال 94 بیش از 175 میلیون دلار گل تزئینی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به کشور عراق و به ویژه اقلیم کردستان عراق صادره شده است.
 
به گزارش کردپرس عزیز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان و شهر مرزی مریوان قابلیت زیادی برای تولید انواع گل دارد، زیرا از تنوع آب و هوایی مطلوبی برخوردار است و در تولید انواع گل مشکلی ندارد.
هاشمی افزود: 69 قلم محصولات زراعی و باغی تولید کشور به وزن بیش از 377 هزار تن با نظارت و تایید پست قرنطیه نباتی جهاد کشاورزی به مقصد کشور عراق و اقلیم کردستان صادره شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی مریوان با اشاره به استقبال خوب بازار کشور عراق از گل‌های تزئینی کشور، ادامه داد: در همین راستا بیش از 51 هزار اصل نهال مثمر و زینتی و 11 هزار شاخه گل نیز به کشور عراق صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد: کشور و استان کردستان از نظر تولید گل از قابلیت زیادی برخوردار است و برخی از انواع گل که در هیچ کجای دنیا امکان تولید آن وجود ندارد، در ایران به علت تنوع آب و هوا این امر امکان پذیر است.

منبع : http://tnews.ir/news/b4de60182478.html  کد مطلب: 103630  |  تاريخ: ۱۳۹۵/۱/۱۵ | 

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان - بازاریابی در عراق – بازاریابی در کردستان - بازاریابی صادراتی