کیفیت و قیمت محصولات تولیدی ایرانی به عنوان دو مانع اصلی برای ورود به بازار عراق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اتاق بازرگانی خوزستان گفت:.مشکلاتی در بحث صادرات وجود دارد که متاسفانه ما را از رقبایی همچون چین، ترکیه و عربستان عقب انداخته است، مشکلاتی که بیشتر ناشی از ناهماهنگی و عدم حمایت است.

مرتضی رخیصی تصریح کرد: در بحث صادرات به جهت اینکه تولیداتمان از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با محصولات سایر کشورها نیست، متاسفانه از بازار عراق عقب مانده ایم و نتوانستیم آن میزانی که باید و شاید محصولاتمان را به این کشور صادر کنیم، در این راستا به حمایت دولت نیاز است.

وی گفت: در زمینه برپایی نمایشگاه نگاه ما در وههله نخست به صادرات محصولات نخست به عراق و سپس کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود وبا توجه به دسترسی و تردد آسان تر ما به عراق و به عکس می طلبد تا با حمایت از تولیدات امکان رقابت را برای آنها مهیا کنیم و بتوانیم بازار عراق را به دست بگیریم چرا که تمایل عراقی ها به خرید کالاهای ایرانی بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه اتاق تعاون خوزستان دو برنامه را در جهت تقویت و توسعه مبادلات در نظر دارد، افزود: نخست آنکه در صورت همکاری و کمک منطقه آزاد اروند و در اختیار قرار دادن محل نمایشگاه بین المللی این سازمان برای برگزاری نمایشگاههای مختلف، مستمر و مرتب علاوه بر تداوم برپایی نمایشگاهها امور صادراتی نیز توسعه پیدا می کند.

 

منبع : http://tnews.ir/      کد خبر : 5464262

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان - بازاریابی در عراق – بازاریابی در کردستان