براساس آمار گمرک در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 469 تن انواع گل از جمله گل سرخ، گلبرگ تازه محمدی و گل خشک به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است : 

به گزارش سایت دایرکتوری صادرات و به نقل از فصل تجارت، آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی 9 ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از 469 تن انواع گل زینتی همچون درختچه‌های رز، گل و گلبرگ محمدی و گل‌های سرخ به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.
براساس صادرات این حجم گل به کشور‌های مختلف درآمد 4 میلیون و 31 هزار و 180 دلاری نصیب کشور شده است.
گفتنی است ارزش ریالی این حجم صادرات بالغ بر 13 میلیارد و 272 میلیون و 776 هزار و 228 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
به چه کشورهایی گل صادر شد؟ 
لازم به ذکر است که گل‌های ایرانی به 37 کشور جهان صادر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به انگلستان، هلند، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، سوئیس، آلمان، چین، فرانسه، ژاپن، ویتنام، عراق و پاکستان اشاره کرد.
در بین کشور‌های ذکر شده، ویتنام با خرید بیش از 121 تن گل از ایران بزرگترین مشتری در 9 ماهه نخست سال جاری بود که درآمد دو میلیون و 104 هزار و 892 دلاری را نصیب کشور کرده است.
کشور آلمان در 9 ماهه نخست سال جاری با خرید بیش از 81 تن انواع گل از ایران درآمد 409 هزار و 593 دلاری را نصیب کشور کرده است.
همچنین کشور هلند که خود یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل در جهان محسوب می‌شود با خرید 273 کیلوگرم گل خشک و گلبرگ تازه محمدی درآمد 4 هزار و 930 دلاری را برای کشور کسب کرده است.
در 9 ماهه نخست سال جاری ایالات متحده آمریکا نیز 550 کیلوگرم گل سرخ، گل خشک و گلبرگ تازه محمدی از ایران خریداری کرده است که درآمد 3 هزار و 648 دلاری را برای کشور به همراه داشته است .