90 درصد گمرکات کردستان از طریق مرز باشماق صورت می‌گیرد

مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: 90 درصد فعالیت گمرکات استان کردستان از طریق گمرک مرزی باشماق مریوان انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: 90 درصد فعالیت گمرکات استان کردستان از طریق گمرک مرزی باشماق مریوان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، بختیار رحمانی‌پور در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور اعضای شورای هماهنگی در محل اداره کل گمرکات استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: گمرکات استان کردستان شامل گمرک سنندج، بانه، بازارچه سیرانبند بانه، بازارچه سیف سقز و گمرک مرزی باشماق است که در حال حاضر به غیر از بازارچه سیف سقز، رویه‌های گمرکی در سایر گمرکات استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد فعالیت گمرکات استان از طریق مرز باشماق مریوان انجام می‌شود، افزود: سال گذشته یک میلیون و 130 هزار تُن کالا به ارزش 860 میلیون دلار از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کل گمرکات استان کردستان عنوان کرد: در بحث ترانزیت، عمده فعالیت استان ترانزیت خارجی مقصد است و گمرک باشماق رتبه سوم ترانزیت خروجی را در بین گمرکات کشور داراست.

وی در ادامه عمده‌ترین مسائل و مشکلات گمرکات استان را بحث احداث ساختمان جدید و کمبود اعتبار جهت تکمیل و تحویل به موقع آن، معوقات گمرکی، وصول جرایم، مشکلات مربوط به مرز سیرانبند بانه و عدم همکاری دولت مرکزی عراق جهت به رسمیت شناخته شدن این مرز از طرف عنوان کرد.

رحمانی‌پور همچنین افزود: عدم توافق جهت حمل یکسره کالا و در نتیجه تخلیه و بارگیری مجدد کالاها به صورت سنتی و دستی که سبب اتلاف وقت و هزینه بیشتر می‌شود، بحث گواهی استاندارد و پذیرش سلیقه‌ای کالا از جانب طرف عراقی، نبود سالن‌های تجاری و مسافری دو طرف در یک امتداد و ...، از دیگر مشکلات است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در سالی که مزین به شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» است، مطابق منویات رهبر معظم انقلاب، انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی به حد مطلوب خود برسد و شتاب دهنده پیشرفت کشور شود.

منبع : ایسنا

 www.isna.ir/news/95031714843/

کد خبر: 95031714843   سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان - بازاریابی در عراق – بازاریابی در کردستان - بازاریابی صادراتی