درباره عراق :

عراق  کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه است. عراق در منطقه جنوب خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهوردجله و فرات که منشأ تمدن‌های باستانی بین‌النهرین در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروند رود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند.

گستره عراق ۴۳۸،۳۱۷ کیلومتر مربع )حدود یک چهارم ایران ( است. بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است. غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه‌های حاصلخیز. ولی بخشی از کردستان عراق کوهستانی و سردسیر می‌باشد. همچنین عراق یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع نفت می‌باشد. این کشور دارای ۱۴۳ میلیارد بشکه ذخایر تاییدشدهٔ نفتی می‌باشد. عراق با ۳۲٬۵۸۵٬۶۹۲ نفر ( آمار ژوئیه ۲۰۱۴ ) جمعیت چهلمین کشور پرجمعیت دنیا است.

عربی و کردی زبان‌های رسمی عراق هستند. در حال حاضر مدارس و دانشگاههایی با سیستم آمریکایی و زبان انگلیسی در کردستان عراق تاسیس شده و درحال فعالیت می باشند.

منبع : ویکیپدیا

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق | صادرات به کردستان  - بازاریابی در عراق | بازاریابی در کردستان