مدیر جهاد کشاورزی مریوان: 
هیچ محدودیتی در صادرات محصولات کشاورزی از مرز باشماق وجود ندارد 
مریوان – خبرگزاری کردپرس:‌ مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت : میزان صادرات کالا بستگی به توان مالی و نفوذ بازرگانان و تجار دارد که بتوانند در بازار عراق برای خود بازاریابی نمایند.
 

به گزارش خبرگزاری کردپرس از مریوان؛ سید عزیز هاشمی با اشاره به سفر هیئتی از مسئولان سلیمانیه عراق به استان کردستان گفت: توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی و کاهش مشکلات و معضلات این بخش و ایجاد هماهنگی های بیشتر و بهتر بین مسئولان و تجار از جمله اهمیت های ویژه این سفر است.

هاشمی اظهار کرد : به منظور ارتقای میزان تبادلات تجاری محصولات کشاورزی این هیئت به مدت سه روز در استان کردستان خواهند ماند و از برخی امکانات موجود در این استان نیز بازدید خواهند نمود.

وی بیان کرد : بازدید از طرح ها و پروژه های بخش کشاورزی موجود در استان کردستان از جمله طرح مادر گوشتی و کارخانه های شیر، کارخانه های صنعتی و کشتارگاه های موجود بازدید خواهند نمود.

مدیریت جهاد کشاورزی مریوان افزود : جلساتی در سطح استان و شهرستان برای ارتقای سطح مبادلات کالاهای کشاورزی و همچنین ایجاد تفاهم نامه هایی مبنی بر افزایش تبادلات پزشکی بخش کشاوزری برگزار خواهد شد.

سید عزیز هاشمی افزود : متاسفانه در مرز رسمی باشماق مریوان کمترین واردات را شاهد هستیم ولی امید است که با ایجاد تفاهم نامه های جدید بتوانیم میزان واردات کالاهای بخش کشاورزی را در این مرز رسمی نیز افزایش دهیم.

هاشمی تصریح کرد : میزان سطح صادرات محصولات کشاورزی در طول هفت ماهه سال جاری بیش از 2 هزار و  628 تن از طریق مرز رسمی باشماق به اقلیم کردستان عراق صادرات شده است.

وی مبداء این صادرات را تمامی استان های اقلیم کردستان عراق عنوان نموده و ادامه داد : 55 قلم از انواع محصولات کشاورزی اعم از محصولات باغ، زراعتی و خشکبار و سبزی و ... است که بسته به فصل و میوه های فصلی نیز میزان صادرات تفاوت هایی خواهد داشت.

هاشمی بیان کرد : توانمندی های شهرستان مریوان در بخش کشاورزی شامل سه قلم انگور، گردو و توت فرنگی است که به اقلیم کردستان عراق صادر می گردد.

وی با عنوان این نکته که در صادرات محصولات کشاورزی هیچ گونه محدودیتی نداریم خاطر نشان کرد : میزان صادرات کالا بستگی به توان مالی و نفوذ بازرگانان و تجار دارد که بتوانند در بازار عراق برای خود بازاریابی نمایند.

سید عزیز هاشمی میزان صادرات را بیش از 125 میلیون و 87 هزار دلار از مجموع 55 قلم انواع محصولات کشاورزی در طول هفت ماهه سال جاری عنوان کرد.

 

منبع : http://www.kurdpress.com/              کد مطلب: 93563  |  تاريخ: ۱۳۹۴/۷/۲۹ |  ساعت: ۲۰ : ۲۲

 

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان - بازاریابی در عراق – بازاریابی در کردستان