رایزن بازرگانی ایران عراق
صادرات ایران به عراق 5 برابر شده است 
ارومیه- رایزن بازرگانی ایران عراق گفت: صادرات ایران به عراق در 10 سال گذشته پنج برابر شده است.
 

به گزارش کردپرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ارومیه، محمدابراهیم رضازاده در جلسه دیدار هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان با رایزنان بازرگانی ایران در بغداد و اقلیم کردستان عراق با ابراز خرسندی از اینکه صادرات ایران به عراق در 10 سال گذشته 5 برابر شده است اظهار داشت: در این زمینه در گذشته سهم صادرات ایران به این کشور تنها سه درصد بود که خوشبختانه به 20 درصد رسیده است.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: بیشترین محصولات نهایی و تولیدی کشورمان به کشور عراق صادر شده و در این زمینه خام‌فروشی به این کشور انجام نشده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیشترین تبادل گردشگر جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق صورت گرفته تا جایی که سالیانه دو میلیون نفر از ایران وارد این کشور شده و دو میلیون نیز از عراق وارد ایران می‌شود.
رضازاده با اشاره به وظایف رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور افزود: اطلاع‌رسانی به صادرکنندگان و واردکنندگان بالقوه کالا و خدمات از ایران، ارسال مناقصه‌های ذی‌ربط برای صادرکنندگان یا تولیدکنندگان ایرانی در گروه‌های اطلاع‌رسانی با عضویت رایگان عموم و معرفی کانال‌های تبلیغ کالاها و خدمات صادراتی ایران و ارائه نظرات مشورتی از جمله این وظایف است.
رایزن بازرگانی ایران در عراق بیان کرد: علاوه بر آن تسهیل مسافرت هیئت‌های اقتصادی که از ایران به کشور عراق اعزام می‌شوند و ارائه مشورت، گزارش افزایش میزان حجم صادرات ایران به کشور هدف و میزان تراز تجاری با توجه به درآمدهای عراق، کمک به انجام کلیه امور مربوطه به اخذ روادید و نیز خدمات‌رسانی لازم به تجار و هیئت‌های تجاری عراق از دیگر وظایف رایزنان ایران در عراق است.

منبع : خبرگزاری کرد پرس

لینک خبر : http://kurdpress.com/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=95746

دایرکتوری صادرات و واردات ایران - عراق و اقلیم کردستان

صادرات به عراق - صادرات به کردستان - بازاریابی در عراق - بازاریابی در کردستان